Durant el primer trimestre els Dinosaures han
estat expressant les seves emocions, acompanyants per el personatge EL MONSTRE
DE COLORS. A la primera sessió, varen conèixer la història d’aquest curiós
monstre amb la lectura del conte “El Monstre de colors” d’Anna Llenas.
A
partir d’aquell moment, el MONSTRE DE COLORS visitava als infants sentint una
emoció diferent cada dia i explicava als Dinosaures el perquè de la seva
emoció.
ALEGRIA
A la segona sessió, el monstre
es va aixecar alegre els hi va explicar perquè i els hi va proposar als infants
que es miressin al mirall i diguessin com es trobaven aquell dia.
Alguns
dels comentaris que varen sorgir són els següents:
-
Estic contenta perquè he vingut amb la mama a l’escola.
-
Estic trista perquè tinc un telèfon però no funciona.
-
Estic trist perquè he anat al parc de bolles amb el meu
pare i he plorat.
-
Estic contenta perquè avui vaig al parc de bolles.
-
Estic content perquè avui aniré a la plaça del canó amb
la mama.
-
Estic contenta perquè tinc dos amics molt bons a
l’escola.
-
Estic molt content perquè aniré al parc amb el papa.
-
Estic molt content perquè avui ha vingut el papa del seu
viatge.
-
Estic molt content perquè avui m’ha portat a l’escola el
papa.
-
Estic contenta perquè em vendrà a buscar sa güela.
-
Estic trist perquè no he pogut jugar amb la meua pilota.
-
Estic molt contenta perquè dinaré amb el meu germà.
-
...
En acabar, el MONSTRE CONTENT
els hi va proposar que ballessin i així ho varen fer de bé els Dinosaures:
TRISTESA
A la tercera sessió, el MONSTRE
DE COLORS es va aixecar trist i va explicar perquè, després els hi va preguntar
què els posava tristos/tristes i aquest són els comentaris que varen sorgir:
-
Estic trist quan em faig mal.
-
Quan estic trist em posen tiretes.
-
Estic trist quan la mama no em deixa el telèfon.
-
Estic trist quan no em deixen vora la televisió.
-
Estic trista quan el meu amic em fa mal al pati.
-
Estic trist quan no em deixen jugar a la caseta.
-
Estic trist quan estic malalt a casa.
-
Estic trist quan veig una aranya.
-
Estic trist quan vegi un robot plorant.
-
...
Quan tots els infants varen
expressar el que els feia sentir tristos el MONSTRE TRIST els hi va dir que
quan ell estava trist el que li agradava era que li fessin massatges, i ens va
proposar que si ho volíem provar. Amb pilotes sensorials, col·locats en cercle
i amb música ho vàrem aconseguir.
RÀBIA
En arribar la quarta sessió, el
MONSTRE DE COLORS s’havia aixecat enfadat i va explicar el perquè, més tard va
preguntar als infants què els feia enfadar a ells/elles. I això és el que van
dir:
-
Estic enfadada quan la mama no em deixa vora la
televisió.
-
Quan estic enfadat me’n vaig al llit.
-
Estic enfadada quan la mama no em deixa el comandament de
la televisió.
-
Estic enfadat quan veig aranyes.
-
Estic enfadada quan la mama no em deixa el telèfon per
jugar.
-
...
Quan els infants varen acabar
d’expressar el que els feia sentir enfadats el MONSTRE ENFADAT els hi va contar
la història de la seva amiga LA TORTUGA ONA. Una tortuga que els hi va mostrar
als Dinosaures un truc per quan estiguessin enfadats poguessin relaxar-se fent
servir la tècnica de na Ona.
En acabar, el MONSTRE ENFADAT
els hi va proposar que fessin un dibuix d’ell enfadat i hi afegissin alguna
fotografia d’algun dels seus amics que també es sentien enfadats aquell dia. Aquí en podeu veure alguns exemples:
POR
A la quinta sessió, abans que
els Dinosaures se’n anessin de vacances de Nadal, el MONSTRE DE COLORS es va
aixecar amb molts por i va explicar el perquè de la seva emoció. Després els hi
va proposar als nens i nenes que expressessin que els hi feia por, i aquests són
alguns dels comentaris que varen sorgir:
-
Em fan por les aranyes, les teranyines i les serps.
-
Em fan por els monstres al llit.
-
Em fan por els lleons i els goril·les.
-
Em fan por els micos.
-
Em fan por els escarabats igual que al monstre de colors.
-
Em fa por quan me’n vaig al llit i estan les llums
apagades.
-
Em fa por la foscor.
-
...
Havent verbalitzat tot allò que
els hi feia por als infants el MONSTRE PORUC els hi va proposar que esculpissin
amb fang i material de la natura allò que havien dit que els hi feia por. Aquests són algunes de les seves creacions:
Amb aquesta activitat tan artística em acabat el trimestre, però encara no em conegut totes les emocions, a vore com s'aixecarà el MONSTRE DE COLORS l'any que ve...
Amb aquesta activitat tan artística em acabat el trimestre, però encara no em conegut totes les emocions, a vore com s'aixecarà el MONSTRE DE COLORS l'any que ve...
"Educar la ment sense educar el cor no és educació en absolut" Aristòtil.