dimecres, 20 de desembre del 2017

ELS DINOSAURES I LES SEVES EMOCIONS


Durant el primer trimestre els Dinosaures han estat expressant les seves emocions, acompanyants per el personatge EL MONSTRE DE COLORS. A la primera sessió, varen conèixer la història d’aquest curiós monstre amb la lectura del conte “El Monstre de colors” d’Anna Llenas.  



A partir d’aquell moment, el MONSTRE DE COLORS visitava als infants sentint una emoció diferent cada dia i explicava als Dinosaures el perquè de la seva emoció.

ALEGRIA
A la segona sessió, el monstre es va aixecar alegre els hi va explicar perquè i els hi va proposar als infants que es miressin al mirall i diguessin com es trobaven aquell dia. 



Alguns dels comentaris que varen sorgir són els següents:
-          Estic contenta perquè he vingut amb la mama a l’escola.
-          Estic trista perquè tinc un telèfon però no funciona.
-          Estic trist perquè he anat al parc de bolles amb el meu pare i he plorat.
-          Estic contenta perquè avui vaig al parc de bolles.
-          Estic content perquè avui aniré a la plaça del canó amb la mama.
-          Estic contenta perquè tinc dos amics molt bons a l’escola.
-          Estic molt content perquè aniré al parc amb el papa.
-          Estic molt content perquè avui ha vingut el papa del seu viatge.
-          Estic molt content perquè avui m’ha portat a l’escola el papa.
-          Estic contenta perquè em vendrà a buscar sa güela.
-          Estic trist perquè no he pogut jugar amb la meua pilota.
-          Estic molt contenta perquè dinaré amb el meu germà.
-          ...
En acabar, el MONSTRE CONTENT els hi va proposar que ballessin i així ho varen fer de bé els Dinosaures: 



TRISTESA
A la tercera sessió, el MONSTRE DE COLORS es va aixecar trist i va explicar perquè, després els hi va preguntar què els posava tristos/tristes i aquest són els comentaris que varen sorgir:



-          Estic trist quan em faig mal.
-          Quan estic trist em posen tiretes.
-          Estic trist quan la mama no em deixa el telèfon.
-          Estic trist quan no em deixen vora la televisió.
-          Estic trista quan el meu amic em fa mal al pati.
-          Estic trist quan no em deixen jugar a la caseta.
-          Estic trist quan estic malalt a casa.
-          Estic trist quan veig una aranya.
-          Estic trist quan vegi un robot plorant.
-          ...
Quan tots els infants varen expressar el que els feia sentir tristos el MONSTRE TRIST els hi va dir que quan ell estava trist el que li agradava era que li fessin massatges, i ens va proposar que si ho volíem provar. Amb pilotes sensorials, col·locats en cercle i amb música ho vàrem aconseguir. 




RÀBIA
En arribar la quarta sessió, el MONSTRE DE COLORS s’havia aixecat enfadat i va explicar el perquè, més tard va preguntar als infants què els feia enfadar a ells/elles. I això és el que van dir:
-          Estic enfadada quan la mama no em deixa vora la televisió.
-          Quan estic enfadat me’n vaig al llit.
-          Estic enfadada quan la mama no em deixa el comandament de la televisió.
-          Estic enfadat quan veig aranyes.
-          Estic enfadada quan la mama no em deixa el telèfon per jugar.
-          ...

Quan els infants varen acabar d’expressar el que els feia sentir enfadats el MONSTRE ENFADAT els hi va contar la història de la seva amiga LA TORTUGA ONA. Una tortuga que els hi va mostrar als Dinosaures un truc per quan estiguessin enfadats poguessin relaxar-se fent servir la tècnica de na Ona. 
En acabar, el MONSTRE ENFADAT els hi va proposar que fessin un dibuix d’ell enfadat i hi afegissin alguna fotografia d’algun dels seus amics que també es sentien enfadats aquell dia. Aquí en podeu veure alguns exemples:



POR
A la quinta sessió, abans que els Dinosaures se’n anessin de vacances de Nadal, el MONSTRE DE COLORS es va aixecar amb molts por i va explicar el perquè de la seva emoció. Després els hi va proposar als nens i nenes que expressessin que els hi feia por, i aquests són alguns dels comentaris que varen sorgir:
-          Em fan por les aranyes, les teranyines i les serps.
-          Em fan por els monstres al llit.
-          Em fan por els lleons i els goril·les.
-          Em fan por els micos.
-          Em fan por els escarabats igual que al monstre de colors.
-          Em fa por quan me’n vaig al llit i estan les llums apagades.
-          Em fa por la foscor.
-          ...

Havent verbalitzat tot allò que els hi feia por als infants el MONSTRE PORUC els hi va proposar que esculpissin amb fang i material de la natura allò que havien dit que els hi feia por. Aquests són algunes de les seves creacions:




Amb aquesta activitat tan artística em acabat el trimestre, però encara no em conegut totes les emocions, a vore com s'aixecarà el MONSTRE DE COLORS l'any que ve...

"Educar la ment sense educar el cor no és educació en absolut" Aristòtil.